Publications by members of our research unit

Volle Bücherschränke in der Fachbereichsbibliothek


Sort by: Date | Author | Title

207 Results
Zupancic, M., Friedlmeier, W., Puklek Levpuscek, M., Sirsch, U., Bruckner-Feld, J., & Horvat, M. (2014). Perceptions of achieved criteria for adulthood among Austrian, Slovene, and U.S. students. Sage Open. DOI: 10.1177/2158244014556997

more...

Hoehl, S., Michel, C., Reid, V. M., Parise, E., & Striano, T. (2014). Eye contact during live social interaction modulates infants' oscillatory brain activity. Social Neuroscience, 9(3), 300-8. DOI: 10.1080/17470919.2014.884982

more...

Höhl, S., & Pauen, S. (2014). Neue Erkenntnisse der Gehirnforschung und ihre Bedeutung für frühes Lernen. In R. Braches-Chyrek, H. Sünker, C. Röhner, & M. Hopf (Eds.), Handbuch frühe Kindheit (pp. 119-130). Barbara Budrich.

more...

Werneck, H. Theorien und Konzepte der Entwicklungspsychologie

more...

Sirsch, U., & Hickel, N. (2013). Typen der Individuation bei Emerging Adults. Poster session presented at 21. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Saarbrücken, Germany.

more...

Betz, J., & Sirsch, U. (2013). Freundschaften in der Entwicklungsphase Emerging Adulthood. Poster session presented at 21. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Saarbrücken, Germany.

more...

Werneck, H. (Editorial Journalist). (2013). Moment – Leben heute, ORF, Ö1: Anders aufwachsen. Kinderleben abseits der Idealvorstellungen. „Kinder halbe-halbe. Wenn sich Eltern im Rahmen von ‚Doppelresidenz‘ die Betreuung teilen“.

more...

Wahl, S., Michel, C., Pauen, S., & Hoehl, S. (2013). Head and eye movements affect object processing in 4-month-old infants more than an artificial orientation cue. British Journal of Developmental Psychology, 31(Pt 2), 212-30. DOI: 10.1111/bjdp.12001

more...

Peykarjou, S., & Hoehl, S. (2013). Three-Month-Olds' Brain Responses to Upright and Inverted Faces and Cars. Developmental Neuropsychology, 38(4), 272-280. DOI: 10.1080/87565641.2013.786719

more...

Sirsch, U. (Author), Gottlieb, A. (Author), Rusch, T. (Author), & Formann, A. (Author). (2013). Schulleistung in Deutsch und ethnische Zusammensetzung der Schülerpopulation.

more...

Werneck, H. (2013). Paternal attitudes and behaviour. Results of the project “Family Development in the Course of Life (FIL)”. Longitudinal and Life Course Studies, 4(1), 60-61.

more...

Werneck, H. (Ed.) Bachelorstudium Psychologie. Skriptum zur Vorlesungsreihe aus der Studieneingangs- und Orientierungsphase WS 2013/2014

more...

Hoehl, S., & Striano, T. (2013). Further Evidence for Continuity in Infants' Joint Attention Development Commentary on de Barbaro, Johnson, and Deak. Human Development, 56(4), 249-253. DOI: 10.1159/000351052

more...

Höhl, S. (2013). Emotion Processing in Infancy. In K. Lagattuta (Ed.), Children and Emotion. New Insights into Developmental Affective Sciences. Contributions to Human Development Karger Verlag.

more...

Höhl, S. (2013). Early Sensitivity to Emotion Cues: Precursors of Social Referencing? In J. Metcalfe, & H. Terrace (Eds.), Agency and Joint Attention Oxford University Press.

more...