Johansson, M., Gredebäck, G., & Höhl, S. (2014). 6-Month-Old Infants’ Reactions to Spiders: a Pupil Dilation Study. XIX ICIS 2014 , Berlin, Germany.

Sirsch, U. (2014). Aspects of individuation – Views from Austria. Vortrag im Symposium “Individuation in cultural context: Views from Austria, Slovenia, Turkey, and the U.S.A". Paper presented at 14th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence, Cesme, Turkey.

Jirasko, M. (2014). Die Bedeutung von Gender-Stereotypen für geschlechtsspezifische Leistungen in Mathematik. 11. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), Wien, Austria.

Sirsch, U., Strasser, I., & Fellner, M. (2014). Implizite Vorstellungen von Entwicklung und Entwicklungsaufgaben im jungen Erwachsenenalter. Paper presented at 11. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), Wien, Austria.

Höhl, S., & Pauen, S. (2014). Neue Erkenntnisse der Gehirnforschung und ihre Bedeutung für frühes Lernen. In R. Braches-Chyrek, H. Sünker, C. Röhner, & M. Hopf (Eds.), Handbuch frühe Kindheit (pp. 119-130). Barbara Budrich.

Michel, C., Wronski, C., Pauen, S., Daum, M. M., & Höhl, S. (2014). The influence of a motion cue on infants’ object processing. 2014 Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Budapest, Hungary.

Fuhrmans, F., & Werneck, H. (2014). Vaterschaft im Kontext der Herkunfts- und der eigenen Familie. Paper presented at 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bochum, Germany.

Strasser, I., & Sirsch, U. (2014). Zwischen Aktivierung und Rückzug? Entwicklungsaufgaben im höheren Erwachsenenalter.. Paper presented at 11. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), Wien, Austria.