Showing entries 136 - 150 out of 322
Peykarjou, S., Pauen, S., & Hoehl, S. (2016). 9-Month-Old Infants Recognize Individual Unfamiliar Faces in a Rapid Repetition ERP Paradigm. Infancy, 21(3), 288-311. https://doi.org/10.1111/infa.12118
Rollett, B., & Werneck, H. (2015, Dec 17). Familienentwicklung im Lebenslauf (FIL): Emerging Adulthood - familiäre und individuelle Bedingungen erfolgreichen Erwachsenwerdens. Fakultät für Psychologie, Universität Wien.
Werneck, H. (2015, Dec 1). Bachelorstudium Psychologie. Skriptum zur Vorlesungsreihe aus der Studieneingangs- und Orientierungsphase WS 2015/2016. Fakultät für Psychologie, Universität Wien.
Werneck, H. (2015, Dec 1). Theorien und Konzepte der Entwicklungspsychologie. Fakultät für Psychologie, Universität Wien.
Michel, C., Stets, M., Parise, E., Reid, V. M., Striano, T., & Hoehl, S. (2015). Theta- and alpha-band EEG activity in response to eye gaze cues in early infancy. NeuroImage, 118, 576-583. https://doi.org/10.1016/j.neuroimage.2015.06.042
Werneck, H. (Editorial Journalist). (2015). Die Rechte der Väter. Radiokolleg, ORF, Ö1. Radio show, Österreichischer Rundfunk - ORF. http://oe1.orf.at/programm/407135
Werneck, H. (Editorial Journalist). (2015). Die Rechte der Väter. Radiokolleg, ORF, Ö1. Radio show, Österreichischer Rundfunk - ORF. http://oe1.orf.at/programm/406999
Pauen, S., Birgit, T., Hoehl, S., & Bechtel, S. (2015). Show Me the World: Object Categorization and Socially Guided Object Learning in Infancy. Child Development Perspectives, 9(2), 111-116. https://doi.org/10.1111/cdep.12119
Hoehl, S. (2015). How do neural responses to eyes contribute to face-sensitive ERP components in young infants? A rapid repetition study. Brain and Cognition, 95, 1-6. https://doi.org/10.1016/j.bandc.2015.01.010
Werneck, H., Eder, M., Ebner, S., & Werneck-Rohrer, S. (2015). Vater-Kind-Kontakt und kindliches Wohlbefinden in getrennten und nicht-getrennten Familien. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie: Ergebnisse aus Psychoanalyse, Psychologie und Familientherapie, 64(2), 135-151. https://doi.org/10.13109/prkk.2015.64.2.135
Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Erlernen von Blickfolgeverhalten durch Belohnung bei Säuglingen - eine blickkontingente Eye Tracking Studie (Learning to follow eye gaze - a gaze contingent eye tracking study. 22. Fachgruppentagung Entwicklungspsychologie 2015, Frankfurt am Main, Germany.
Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Examining the Influence of Low-Level Properties of Social Cues - Schematic Eyes Can Affect Infants’ Object Learning.. Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development 2015, United States.
Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Preparedness to learn about the world: Evidence from infant research. In T. Breyer (Ed.), Epistemological Dimensions of Evolutionary Psychology (pp. 159-173). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4939-1387-9_8
Höhl, S., & Striano, T. (2015). The development and brain mechanisms of joint attention. In S. D. Calkins (Ed.), Handbook of Infant Biopsychosocial Development (pp. 97-121). Guilford Press.
Showing entries 136 - 150 out of 322