Zeige Ergebnisse 106 - 120 von 330
Sirsch, U., Kavčič , T., & Zupančič , M. (2018). Does „OCEAN” make a Difference? Separation-individuation in Relation to Mother and Personality Traits among Austrian Emerging Adults. Beitrag in 13th Alps Adria Psychology Conference, Ljubljana, Slowenien.
Sirsch, U., Kavčič , T., & Zupancic, M. (2018). Emerging adults’ child-parents-relationships and the perception of adulthood. Beitrag in Society for the Study of Emerging Adulthood (SSEA). Thematic Conference 2018 , Cluj-Napoca, Rumänien.
Rollett, B., & Sirsch, U. (2018). Erziehungsberatung. in D. H. Rost, J. R. Sparfeldt, & S. R. Buch (Hrsg.), Handwörterbuch Pädagogische Psychologie (5 Aufl., S. 158-165). Beltz Verlag.
Levec, K., Poredoš, M., Sirsch, U., & Zupančič , M. (2018). Pathways towards healthy financial functioning: Slovene and Austrian fresh(wo)men's financial socialization. Beitrag in 13th Alps Adria Psychology Conference, Ljubljana, Slowenien.
Poredoš, M., Zupančič , M., & Sirsch, U. (2018). Personality and individuation in relation to mother shaping emerging adults‘ subjective well-being in Slovenia and Austria. Beitrag in 13th Alps Adria Psychology Conference, Ljubljana, Slowenien.
Zupancic, M., & Sirsch, U. (2018). Različni vidiki prehoda v odraslost. in M. Zupančič, & M. Puklek Levpušček (Hrsg.), Prehod v odraslost: Sodobni trendi in raziskave (S. 11-49). Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
Rollett, B., Cholewa, A., Werneck, H., & Schiefer, B. (2018). Temperamentsausprägungen im Säuglingsalter und Persönlichkeit im beginnenden Erwachsenenalter - Ergebnisse einer Längsschnittstudie. in 13. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie
Zupancic, M., Sirsch, U., & Poredoš, M. (2018). Upravljanje z denarjem in življenjsko zadovoljstvo na prehodu v odraslost. in M. Zupančič, & M. Puklek Levpušček (Hrsg.), Prehod v odraslost: Sodobni trendi in raziskave (S. 193-222). Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
Komidar, L., Sirsch, U., & Zupancic, M. (2018). Validation of the Individuation Test for Emerging Adults – Short Form (ITEA-S) in Austrian and German Emerging Adults. Beitrag in Society for the Study of Emerging Adulthood (SSEA). Thematic Conference 2018 , Cluj-Napoca, Rumänien.
Werneck, H. (Hrsg.) (2017, Dez 5). Bachelorstudium Psychologie. Skriptum zur Vorlesungsreihe aus der Studieneingangs- und Orientierungsphase (STEOP Pflichtmodulgruppe A1 & A2) WS 2017/2018.
Hoehl, S., Hellmer, K., Johansson, M., & Gredebäck, G. (2017). Itsy bitsy spider…: Infants react with increased arousal to spiders and snakes. Frontiers in Psychology, 8, Artikel 1710. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01710
Peykarjou, S., Hoehl, S., Pauen, S., & Rossion, B. (2017). Rapid categorization of human and ape faces in 9-month-old infants revealed by fast periodic visual stimulation. Scientific Reports, 7, Artikel 12526. https://doi.org/10.1038/s41598-017-12760-2
Werneck, H. (2017). Doppelresidenz – zwei Lebensmittelpunkte des Kindes: Aktueller Forschungsgegenstand aus entwicklungspsychologischer Sicht. Interdisziplinäre Zeitschrift für Familienrecht - iFamZ, 12(5), 354-355.
Werneck, H., Eder, M., Yanagida, T., Brückner, V., & Krenn, S. (2017). Prosoziales Verhalten von Kindern, elterliche Partnerschaft und Erziehungsverhalten: Effekte verschiedener Ratergruppen. Psychologie in Erziehung und Unterricht: Organ der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, 64(4), 305-318. https://doi.org/10.2378/peu2017.art23d
Michel, C., Pauen, S., & Hoehl, S. (2017). Schematic eye-gaze cues influence infants' object encoding dependent on their contrast polarity. Scientific Reports, 7, Artikel 7347. https://doi.org/10.1038/s41598-017-07445-9
Zeige Ergebnisse 106 - 120 von 330