Anna Bánki, M.Sc.

Universitätsassistentin (PraeDoc)

T: +43-1-4277-47481

E: anna.banki@univie.ac.at

Sprechstunde: nach Voranmeldung per E-Mail

Institut für Psychologie der Entwicklung und Bildung

Raum 01.52

Liebiggasse 5

1010 Wien

 

 

 Forschungsinteressen

  • Development of visual perception
  • Neural dynamics during joint attention
  • Visual entrainment in early social interactions

 Ausbildung

Seit 09/2018 Universität Wien
Universitätsassistentin (PraeDoc), Entwicklungspsychologie
2018Institut Pasteur, Paris, Frankreich
Masterandin Laboratory of Human Genetics & Cognitive Functions
2017 Max-Planck-Institut für Kognitions- und Neurowissenschaften, Leipzig, Deutschland
Masterandin Department of Neurophysics
2016 - 2018Universität Caen Normandie, Caen, Frankreich
Master of Science, Neuroscience
2015 - 2016University College Dublin, Ireland
Biomedical, Health & Life Sciences (1. Jahr)
2011 - 2012Eötvös Loránd Universität, Budapest, Ungarn
Studienassistentin, Institute for the Psychology of Special Needs
2009 - 2014Eötvös Loránd Universität, Budapest, Ungarn
Bachelor of Arts, Special Needs Teacher & Therapist (Learning Disabilities & Difficulties)

 Stipendien und Preise

2022Internationaler Reisepreis: '23rd International Congress of Infant Studies', Ottawa, Kanada
2022'Internationale Kommunikation' Stipendium, Österreichische Forschungsgemeinschaft (ÖFG): '23rd International Congress of Infant Studies', Ottawa, Kanada
2020 

Förderungsstipendium, Universität Wien

2020

Forschungsstipendium (Covid-19), Österreichische Gesellschaft für Psychologie (ÖGP)

2019

Mobility Fellowship, Universität WienForschungsaufenthalt, Kyoto Universität, Japan

2019Mobilitätsstipendium, Central European Exchange Program for University Studies (CEEPUS): '26th International Summer School in Cognitive Science', New Bulgarische Universität, Sofia, Bulgarien

 Publikationen

Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 5

2022


2021


2020


Nguyen, T., Bánki, A., Markova, G., & Hoehl, S. (2020). Studying parent-child interaction with hyperscanning. in M. Meyer, & S. Hunnius (Hrsg.), New Perspectives on Early Social-cognitive Development (S. 1-24). Elsevier. Progress in Brain Research Band 254 doi.org/10.1016/bs.pbr.2020.05.003


 Kooperationen

  • Moritz Köster, Universität Regensburg; Freie Universität Berlin, Deutschland
  • Radoslaw Martin Cichy & Emma Ward, Freie Universität Berlin, Deutschland
  • Shoji Itakura, Doshisha University, Japan & Daiki Yamasaki, Kyoto University, Japan
  • Katharine Tillmann & Katherine G Williams, The University of Texas at Austin, US; David Barner, University of California San Diego, US
  • Ezgi Kayhan, Universität Potsdam, Deutschland