Anna Andrea Bánki, BA master
T: +43-1-4277-47481
Wintersemester 2022
200083 SE Bachelorarbeit
Sommersemester 2022
200025 SE Fachliteraturseminar
200144 SE Anwendungsseminar: Entwicklung und Bildung - Diagnostics in Infancy and Early Childhood
Wintersemester 2021
200083 SE Bachelorarbeit
1 - 9 von 9
1
Bánki, A. A., Brzozowska, A., Hoehl, S., & Köster, M. (2022). Neural Entrainment vs. Stimulus-Tracking: A Conceptual Challenge for Rhythmic Perceptual Stimulation in Developmental Neuroscience. Frontiers in Psychology, 13, 1-5. [878984]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.878984
Kayhan, E., Matthes, D., Marriott Haresign, I., Bánki, A. A., Michel, C., Langeloh, M., Wass, S., & Hoehl, S. (2022). DEEP: A dual EEG pipeline for developmental hyperscanning studies. Developmental Cognitive Neuroscience, 54, 101104. [101104]. https://doi.org/10.1016/j.dcn.2022.101104
Bánki, A. A., De Eccher, M., Falschlehner, L. V., Hoehl, S., & Markova, G. (2022). Comparing Online Webcam- and Laboratory-Based Eye-Tracking for the Assessment of Infants’ Audio-Visual Synchrony Perception. Frontiers in Psychology, 12, 1-19. [733933]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.733933
Williams, K., Bánki, A. A., Markova, G., Hoehl, S., & Tillman, K. (2021). A crosslinguistic study of the acquisition of time words in English- and German-speaking children. Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 43, 679-685. https://escholarship.org/uc/item/811695c8
Nguyen, T., Bánki, A., Markova, G., & Hoehl, S. (2020). Studying parent-child interaction with hyperscanning. in M. Meyer, & S. Hunnius (Hrsg.), New Perspectives on Early Social-cognitive Development (S. 1-24). Elsevier. Progress in Brain Research Band 254 https://doi.org/10.1016/bs.pbr.2020.05.003
Bánki, A. A., Yamasaki, D., Itakura, S., Hoehl, S., & Köster, M. (2019). How maternal guidance of attention shapes infants’ visual perception: A cross-cultural neuroscience approach. Postersitzung präsentiert bei PaEpsy 2019, Leipzig, Deutschland. https://osf.io/d5m8u/
Bánki, A. A., Lefebvre, A., Engemann , D. A., Pedoux, A., Amsellem, F., Delorme, R., & Dumas, G. (2019). Analysis of Neural Dynamics during Social Interaction with a Virtual Avatar in Autism. Postersitzung präsentiert bei International Society for Autism Research Annual Meeting, Montreal, Kanada.
Bánki, A. A., Jäger, C., Weiskopf, N., & Geyer, S. (2018). Measuring the Axonal G-Ratio Distribution in the Human Optic Chiasm Region with Histology ex Vivo. Postersitzung präsentiert bei 24th Annual Meeting of the Organization for Human Brain Mapping, Singapore, Singapur. https://ww5.aievolution.com/hbm1801/index.cfm?do=abs.viewAbs&abs=1728
Bánki, A. A., Lefebvre, A., Landman, B., Delorme, R., & Dumas, G. (2018). Behavioral and neural dynamics during social interaction with a virtual avatar in autism spectrum disorder. Postersitzung präsentiert bei Interactions sociales, Systèmes Intelligents et Santé, Paris, Frankreich.
1 - 9 von 9
1
How maternal guidance of attention shapes infants’ visual perception: A cross-cultural neuroscience approach.
Anna Andrea Bánki (Vortragende*r), Daiki Yamasaki (Autor*in), Shoji Itakura (Autor*in), Stefanie Höhl (Autor*in) & Moritz Köster (Autor*in)
27 Juli 2021 → 31 Juli 2021
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How maternal guidance of attention shapes infants’ visual perception: A cross-cultural neuroscience approach.
Anna Andrea Bánki (Vortragende*r), Daiki Yamasaki (Autor*in), Shoji Itakura (Autor*in), Stefanie Höhl (Autor*in) & Moritz Köster (Autor*in)
7 Apr. 2021 → 9 Apr. 2021
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Visual Entrainment in Early Social Interactions
Anna Andrea Bánki (Vortragende*r), Moritz Köster (Autor*in) & Stefanie Höhl (Autor*in)
12 Juli 2019
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Institut für Psychologie der Entwicklung und Bildung
Liebiggasse 5
1010 Wien
Zimmer: O1.52
T: +43-1-4277-47481