Mag. Gabriela Markova, PhD
Gabriela Markova
Wintersemester 2022
200128 SE Vertiefungsseminar: Entwicklung und Bildung - Soziale Interaktionen im Säuglings- und Kleinkindalter
200134 SE Anwendungsseminar: Entwicklung und Bildung - Wissenschaftliches Schreiben
Sommersemester 2022
200096 SE Anwendungsseminar: Entwicklung und Bildung - Wissenschaftliches Schreiben
1 - 20 von 29




Nguyen, T., Bánki, A., Markova, G., & Hoehl, S. (2020). Studying parent-child interaction with hyperscanning. in M. Meyer, & S. Hunnius (Hrsg.), New Perspectives on Early Social-cognitive Development (S. 1-24). Elsevier. Progress in Brain Research Band 254 https://doi.org/10.1016/bs.pbr.2020.05.003






Horn, L., Markova, G., Windhager, S., & Massen, J. J. M. (2017). Children’s prosocial sharing in a resource allocation paradigm constrained by physical properties, not by conventional rules. in Tagungsband der gemeinsamen Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (S. 350)

Markova, G., & Siposova, B. (2016). The Role of Oxytocin in Early Mother-Infant Interactions: Examining Variations in Maternal Affect Attunement. Beitrag in 2016 International Conference on Infant Studies, New Orleans, USA / Vereinigte Staaten.


Markova, G., Hofer, J., & Legerstee, M. (2015). Humour among infant peers. Beitrag in 45th Annual Meeting of The Jean Piaget Society, Toronto, Kanada.


Markova, G. (2015). Infants at play: An engagement perspective on cognitive science. Beitrag in Invited talk at the Cognitive Science Research Platform, Vienna, Österreich.

Markova, G., Reddy, V., & Wallot, S. (2014). Anticipating and adjusting to actions towards the self. Beitrag in XIXth Biennial International Conference on Infant Studies, Berlin, Deutschland.




1 - 20 von 29

Infant neuro-behavioural attunement to maternal singing

Gabriela Markova (Vortragende*r), Quynh Trinh Nguyen (Autor*in), Susanne Reisner (Autor*in), Anja Lueger (Autor*in), Sam Wass (Autor*in) & Stefanie Höhl (Autor*in)

7 Juli 202210 Juli 2022

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Interpersonal synchrony modulates infants' reactions to changes in caregiver-infant interactions

Gabriela Markova (Vortragende*r) & Quynh Trinh Nguyen (Autor*in)

7 Juli 202210 Juli 2022

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Team membership, not friendship, facilitates preschoolers' cooperation and competition among familiar peers

Susanne Reisner (Vortragende*r), Gabriela Markova (Autor*in), Thomas Bugnyar (Autor*in) & Lisa Horn (Autor*in)

12 Jan. 2022

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Singing in tune - being in tune: Relationship between maternal playful singing and interpersonal synchrony

Gabriela Markova (Vortragende*r), Quynh Trinh Nguyen (Autor*in), Christina Maria Schätz (Autor*in) & Martina De Eccher (Autor*in)

9 Apr. 2021

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Effects of Maternal Infant-Directed Singing on Infant Physiological Arousal.

Christina Maria Schätz (Vortragende*r), Quynh Trinh Nguyen (Vortragende*r), Stefanie Höhl (Vortragende*r) & Gabriela Markova (Vortragende*r)

6 Juli 2020

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Playful engagements in early mother-infant interactions

Gabriela Markova (Vortragende*r)

25 Sep. 2019

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Naturalistic caregiver-infant interactions - a reflection

Gabriela Markova (Vortragende*r)

12 Sep. 2019

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Children’s prosocial sharing in a resource allocation paradigm constrained by physical properties, not by conventional rules

Lisa Horn (Vortragende*r), Gabriela Markova (Autor*in), Sonja Windhager (Autor*in) & Jorg J.M. Massen (Autor*in)

13 Sep. 2017

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Institut für Psychologie der Entwicklung und Bildung

Liebiggasse 5
1010 Wien

T: +43-1-4277-47478

gabriela.markova@univie.ac.at